W przypadku awarii GPS nie trzeba ani kończyć podróży, ani obawiać się automatycznego nałożenia kary. Trzeba jednak spełnić określone warunki. Jakie? O tym poniżej.
Jest awaria – można jechać
Każdy użytkownik systemu e-TOLL może kontynuować podróż, jeśli urządzenie GPS odmówi posłuszeństwa. Jeśli już teraz pokonujesz płatne drogi, wykorzystując system e-TOLL, w przypadku awarii urządzenia GPS nic straconego. Możesz opłacić przejazd z pominięciem przekazywania danych do systemu i kontynuować go bez działającego urządzenia GPS, po zadeklarowaniu trasy przejazdu.
Co należy zrobić?
W Internetowym Koncie Klienta (IKK) należy wybrać funkcję „Uzupełnij przejazd” i wskazać miejsce, gdzie urządzenie przestało działać oraz miejsce docelowe przejazdu. Po wykonaniu tych czynności można jechać w dalszą drogę.
Opłata z góry
Zadeklarowany przejazd trzeba opłacić z góry. Dla kont przedpłaconych wymagane jest posiadanie środków na opłacenie deklaracji przejazdu. Jeżeli tych środków brak, trzeba je uzupełnić przed złożeniem deklaracji.
Są wyjątki
Do wyjątkowych sytuacji zaliczono takie, w których pojazd:
- uczestniczy w akcji ratowniczej
- jest używany do przewozów żywych zwierząt, mleka, lekarstw, towarów niebezpiecznych, betonu, odpadów komunalnych
zadeklarowanie przejazdu będzie mogło nastąpić do 3 dni po jego zakończeniu. Dotyczy to również autobusów przewożących pasażerów.