FAQ

  1. Home
  2. /
  3. FAQ e-TOLL

Najczęściej zadawane pytania e-TOLL

  • Drogi objęte e-TOLL
    Opłaty e-TOLL trzeba wnosić w Polsce na autostradach płatnych, drogach szybkiego ruchu oraz wybranych drogach krajowych, zarządzanych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. Autostrady: A2 Konin-Stryków oraz A4 Wrocław-Sośnica.
  • e-TOLL kontra viaTOLL
    e-TOLL opiera się na technologii określania pozycji użytkownika za pomocą pozycjonowania satelitarnego z wykorzystaniem wirtualnych bramownic. viaTOLL opierał się na technologii komunikacji bezprzewodowej krótkiego zasięgu (DSRC). Aby mógł funkcjonować, nad wybranymi odcinkami sieci dróg włączonych do systemu musiały stanąć stalowe bramownice.  
  • Jak doładować konto rozliczeniowe e-TOLL w trybie przedpłaconym?
    W trybie przedpłaconym konto e-TOLL można doładować na kilka sposobów:
    • przelew
    • Internetowe Konto Klienta (IKK)/ aplikacja mobilna:
      • karty płatnicze
      • karty flotowe
      • płatności mobilne – BLIK, Pay-By-Link
    • Miejsce Obsługi Klienta:
      • karty płatnicze
      • karty flotowe
      • gotówka
  • Przekazywanie danych lokalizacyjnych
    Każdy użytkownik pojazdu o dmc powyżej 3,5 t może wybrać preferowany przez siebie sposób przekazywania danych lokalizacyjnych do systemu:
    • ZSL (Zewnętrzny System Lokalizacyjny) - zamontowany w pojeździe - w ofercie SafeFleet
    • OBU - urządzenie pokładowe
    • aplikacja w urządzeniu mobilnym
  • Pojazdy z obowiązkiem opłat e-TOLL
    Opłaty w systemie e-TOLL są obowiązkowe dla wszystkich pojazdów oraz zespołów pojazdów o dmc powyżej 3,5 t, a także dla autokarów i autobusów (z przyczepą lub bez), niezależnie od ich dmc, z liczbą miejsc siedzących powyżej 9 (łącznie z miejscem kierowcy). Do tej kategorii mogą również należeć samochody osobowe ciągnące przyczepę, jeśli łączna dmc takiego zestawu przekracza 3,5 t.
  • ZSL
    ZSL, czyli Zewnętrzny System Lokalizacji. Urządzenie lokalizacyjne, proponowane przez SafeFleet. Montowane na stałe w samochodzie, opcjonalnie współdziałające z komputerem pokładowym i cyfrowym tachografem. W przypadku e-TOLL należy je powiązać z IKK (Indywidualne Konto Klienta) lub aplikacją.  
  • Rejestracja w e-TOLL
    Bez względu na rodzaj posiadanego urządzenia, w e-TOLL trzeba się zarejestrować. Nie jest to związane z podpisaniem umowy - wystarczy tylko założyć Internetowe Konto Klienta (IKK) na stronie etoll.gov.pl Zarejestrować się można na kilka sposobów, m.in.:
    • online, za pomocą Internetowego Konta Klienta lub przez e-Urząd Skarbowy.
    Należy przygotować: Profil Zaufany; firma – dokument potwierdzający upoważnienie do jej reprezentowania przez osobę rejestrującą; dokument rejestracyjny pojazdu i dokument potwierdzający klasę emisji spalin (jeżeli nie jest zawarta w dowodzie rejestracyjnym)
    • w Miejscach Obsługi Klienta (MOK) - osobiście
    Należy przygotować: dowód osobisty; dla firmy – dokument potwierdzający upoważnienie do jej reprezentowania przez osobę rejestrującą; dokument rejestracyjny pojazdu oraz dokument potwierdzający klasę emisji spalin (jeżeli nie jest zawarta w dowodzie rejestracyjnym). Na etapie rejestracji należy wskazać sposób płatności za przejazd płatnymi odcinkami dróg:
    • konto przedpłacone
    • konto z odroczoną płatnością
    W ostatnim kroku należy dodać do własnego konta urządzenie i powiązać z nim pojazd (zarejestrowany).
  • FORMULARZ KONTAKTOWY

    Zapytaj o ofertę i poznaj szczegóły, które Cię interesują.

    Przedstawiciel SafeFleet skontaktuje się z Tobą niezwłocznie, maksymalnie w ciągu jednego dnia roboczego.

      Udowodnij, że nie jesteś robotem i podaj wynik: